torsdag, februar 01, 2007

En fars bekymringer

Det å bli pappa fører til at man med jevne og ujevne mellomrom stiller seg de store spørsmålene; som Audun lysbakken skriver i sin blogg ; hva slags verden skal ungen vokse opp i? Hva slags fotballag skal barnet holde med? Man kan bli sliten av mindre.

Hva er det egentlig som avgjør hvilket fotballag en liten gutt skal holde med?

Er det som jeg håper; farens lag man velger? Laget over alle lag, selv om vi ikke har vunnet siden 1963. Laget med sjel, følelser og lidenskap. Laget som har sin logo festet på klærne til sønnen min, koppen og matboksen. Laget i rødt og hvitt!

Eller er det (må gud forby) laget fra stedet man vokser opp. Laget som alle andre i gaten holder med. Laget som trener 100 meter fra leiligheten vår.

Hva er det som avgjør hva sønnen min velger. Må jeg flytte. Eller blir jeg så heldig at jeg får oppleve sønnen min stolt tre på seg den røde drakten når han går ut i gaten og møter miniklanen. (PS! I dag sier han heia Brann hver gang han får en rød t-skjorte på seg, så noe riktig gjør jeg!!!).

1 Comments:

At 10:14 p.m., Anonymous Anonym said...

Dette går nok bra! Jeg har selv sett 3 sønner vokse opp i vestre Bærum.

Det har vært en kamp mellom gode og onde krefter, selvsagt. Men det gode har vunnet: Alle mine sønner er nå større Brann-fans enn meg selv. Og det sier ikke lite...

Lykke til! ;-)

 

Legg inn en kommentar

<< Home